قابهای تعمیم یافته دقیق و پایداری انها

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید باهنر کرمان - پژوهشکده ریاضی ماهان
  • نویسنده المیرا مهدوی
  • استاد راهنما اکبر نظری
  • سال انتشار 1394
چکیده

قابهای تعمیم یافته دقیق و همچنین شرایط معادل بودن با پایه های ریس را مورد بررسی قرار میدهیم.

منابع مشابه

فریم های(قابهای) تعمیم یافته دقیق در فضاهای هیلبرت

چکیده پایان نامه ( شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده ): اخیرا g-فریم ها به عنوان یک تعمیم از فریم ها در فضاهای هیلبرت معرفی شده اند. g- فریم ها دارای تعداد زیادی خواص مشابه با فریم ها هستند ولی تمام خواص آن با فریم ها مشابهت ندارد. مثلا فریم های دقیق در فضاهای هیلبرت هم ارز پایه های ریس هستند ولی g-فریم های دقیق در این فضاها با پایه های g-ریس هم ارز نیستند. دراین پایان نامه م...

15 صفحه اول

فاکتوریل تعمیم یافته

تابع فاکتوریل با استفاده از مفهومی به نام p-ترتیب، به زیرمجموعه حلقه اعداد صحیح تعمیم پذیر است. هدف این نوشتار، آگاهی دادن از چگونگی این تعمیم است. در پایان به مفهوم ایدآل فاکتوریل در حوزه های ددکیند اشاره خواهد شد.

متن کامل

پایداری قاب های تعمیم یافته

قاب های تعمیم یافته تعمیم طبیعی قاب ها هستند. که شامل بسیاری دیگر از تعمیم های اخیرازقاب می باشند.برای مثال شبه تصویرهای کراندار ،قاب های زیرفضایی ،قاب های خارجی ،قاب های مایل ،شبه قاب ها و...قاب ها ی تعمیم یافته می باشند. علاوه براین قاب های تعمیم یافته هم ارز بافضاهای پایدارشکافنده شناخته شده است.دراین پایان نامه پایداری قاب ها وقاب های تعمیم یافته را مطالعه می کنیم.درابتدابرخی ازخواص قاب های...

15 صفحه اول

ضربگرهای قابهای تعمیم یافته در فضاهای باناخ و هیلبرت

دراین پایان نامه برخی از خواص ضربگرهای بسل را مطالعه می کنیم.علاوه بر این ضربگرهای p- بسل را در فضای باناخ و ضربگرهای g- بسل را در فضای هیلبرت معرفی می کنیم و خواص آنها را مطالعه می کنیم. از جمله خواصی که در مورد ضربگرها مطالعه می کنیم کرانداری، وارون پذیری، فشرده بودن و از p- رده شاتن بودن، می باشد. در نهایت ارتباط بین ضربگر g- قابهای معادل را مطالعه می کنیم.

15 صفحه اول

قواعد فاینمن در مدل استاندارد تعمیم یافته

 We consider the Lorentz violating extension of the standard model introduced by D. Colladay and V. A. Kostelecky. In this framework, we obtain all Feynman rules for the electroweak part of the standard model extension (SME), for the first time. Among the new obtained interactions one finds new vertices for the Higgs boson that is interesting in the phenomenology of the Higgs particle.

متن کامل

حجم گوی های واحد تعمیم یافته

هر دانشجویی با شکل های هندسی لوزی، استوانه، مربع، ستاره و گوی آشنایی دارد. اما از دیدگاه ما، این ها همگی گوی های تعمیم یافته هستند. به وسیلۀ تبدیل های خطی و غیرخطی می توان گوی اقلیدسی استانده را به انواع گوی های عجیب تغییر شکل داد. هدف از این مقاله، ارائۀ دستوری واحد برای محاسبۀ  حجم گوی های یکۀ تعمیم یافته در فضای n بعدی است.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید باهنر کرمان - پژوهشکده ریاضی ماهان

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023