ترجمه و شرح کتاب فلسفه ریاضیات

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید بهشتی - دانشکده ادبیات و علوم انسانی
  • نویسنده علی اصغر منتظر
  • استاد راهنما سهراب علوی نیا -
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1381
چکیده

چکیده ندارد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

معرفی و بررسی نقادانه کتاب فلسفه ریاضیات براون

کتاب فلسفه ریاضیات نوشتۀ جیمز رابرت براون یکی از مهم ترین کتاب های عمومی در حوزۀ فلسفۀ ریاضیات به شمار می رود. در این مقاله، افزون بر معرفی و تلخیص این کتاب، متن اصلی و نیز ترجمۀ فارسی آن را مورد نقد و بررسی قرار می دهیم.

متن کامل

کودکان، ریاضیات و فلسفه

اشاره: بازبینی موضوع درک و آموزش ریاضیات در ارتباط با رشد خلاق کودکان و ارتباط آن با حوزه‌ی پایه-ای دیگری چون فلسفه، به علاوه‌ی شایدها و بایدهایی در قاعده های بازی های جاری این میدان ها محور معانی و اشارات این نوشته هستند.

متن کامل

ترک ریاضیات به قصد فلسفه

این سخنرانی مروری است بر کارهای نویسنده از نظریه هموتوپی و جبر همولوژی گرفته تا کتابهای جدید با تاکید بر نقشی که ایده های مختلف از بیولوژی در نظریه فاجعه ایفا می کند. دیدگاه اتخاذ شده دیدگاهی است انتقادی نسبت به انجام آزمایش بدون زمینه تئوریک و نیز نسبت به کاربرد نامناسب آمار به عنوان توجیه تفکر قیاسی در علم.

متن کامل

معرفی و نقد کتاب گسترش ریاضیات

در این مقاله، نقد و بررسی جلد دوم از مجموعه دوجلدی گسترش ریاضی است که سیر تحول و تکثر مفاهیم و مطالب ریاضی در قرن بیستم را بیان می کند. این جلد به گسترش مباحث ریاضی در نیمه دو قرن بیستم اختصاص دارد.

متن کامل

ترجمه و شرح کتاب احسن السبک فی شرح قفا نبک

معلقات سبع از جمله بهترین قصائد دوران جاهلی و در بردارنده ی ویژگی های شعر شعرای ان دوران و در بر دارنده ی نکات نحوی و لغوی و اطلاعات تاریخی وجغرافیایی مهمی از ان دوران می باشند و بر همین اساس در طول روزگاران مورد توجه بسیاری از شعرا و پژوهشگران قرار گرفته است. تابحال شروح متعددی بر این قصیده گرفته شده است که تقریبا شرحهائی مختصر و خلاصه بودند. در این پایان نامه سعی شده علاوه بر شرح کامل لغات به...

15 صفحه اول

معرفی و نقد کتاب گسترش ریاضیات

در بخش اول معرفی کتاب گسترش ریاضیات درباره ظاهر کتاب، عکس ها، دیباچه و سرآغاز ، سیری در کتاب تا پایان مقال 22 صحبت شد. در این قسمت درباره بقیه بخش «د» از مقاله 23 تا پایان و بخش های «ه» دیباچه بخش دوم در باب جلوه هایی از تحول ریاضیات در پنجاه سال اخیر، «و» دیباچه، بخش سوم در باب ریاضیات و جامعه «ز» مصاحبه ها و همچنین فهرست برندگان مدال های فیلدز، مقالات مروری و کتابنامه ریاضیات صحبت خواهیم کرد.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید بهشتی - دانشکده ادبیات و علوم انسانی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023