انتگرال گیری از نگاشت های چندمقداری نسبت به اندازه چندمقداری

پایان نامه
چکیده

نیاز به اندازه های مجموعه-مقدار (چندمقدار‎ی‎) برای اولین بار در اقتصاد ریاضی به وجود آمد، هنگامی که ویند‎‎‎‎ نظریه تعادل را برای اقتصاد تبادل شامل قاعده تولید مورد مطالعه قرار داد ‎‎‎که در آن ائتلاف ها‏، اجزای اقتصاد پایه هستند و نه عوامل شخصی. از آن زمان به بعد، مبحث اندازه های مجموعه-مقدار توجه زیادی را به خود جلب کرد و در ادامه به مدل های مشابه مجموعه-مقدار در نظریه کلاسیک اندازه های برداری گسترش یافت‎.‎ پیشرفت های گوناگون در اقتصاد ریاضی و کنترل بهینه، منجر به مطالعه ی اندازه پذیری توابع مجموعه-مقدار شده است. همچنین انتگرال توابع مجموعه-مقدار مربوط به مسائل آماری مورد مطالعه قرار گرفته است. در نتیجه ی آن مقالات زیادی منتشر شد که با نظریه اساسی انتگرال گیری توابع مجموعه-مقدار و رویکردهای متعدد سرو کار دارند. با این حال، زمانی که از تابع مجموعه-مقدار نسبت به اندازه مجموعه-مقدار ، انتگرال می گیریم، تنها دو رویکرد را می توانیم تمیز دهیم: کاندیلاکس‎‎، انتگرالش را بر حسب انتگرال بوخنر تعریف کرد درحالی که پاپاجرجیا‎، انتگرال دوخطی دینکلینو‎‎ را در نظر گرفت. هدف این پژوهش، مطالعه ی برخی ویژگی های انتگرال یک تابع مجموعه-مقدار ‎‎ ‎(چندمقداری)‎ نسبت به یک اندازه مجموعه-مقدار است. برای این منظور‏، ابتدا تابع و اندازه ی مجموعه-مقدار را معرفی کرده و ویژگی های آن ها را مورد مطالعه قرار خواهیم داد. ‎‎ ‎‎‎‎‎‎‎‎سپس با استفاده از ‎‎مفهوم انتخابگر، انتگرال تابع مجموعه-مقدار نسبت به اندازه ی مجموعه-مقدار را تعریف می کنیم و مشاهده خواهیم کرد که این انتگرال تحت شرایطی، یک اندازهمجموعه-مقدار است. ‎‎همچنین درباره تحدب این انتگرال و شرایط مورد نیاز آن بحث می کنیم.در آخر‏، ‎با‎ استفاده از مفهوم انتگرال تابع مجموعه-مقدار‏، به قضیه رادون-نیکودیم برای اندازه ی مجموعه-مقدار و نتایج آن می پردازیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

نقطه ثابت نگاشت های تک مقداری و نگاشت های چندمقداری

این پایان نامه مبتنی بر 5 فصل می باشد. در فصل اول به بیان مقدماتی مرتبط با پایان نامه می پردازیم. در فصل دوم، قضیه نقطه ثابت براوئر و تعمیم های آن را بیان می کنیم، که اصل کلیدی در این پایان نامه است. در فصل سوم قضیه کاکوتانی و تعمیم های آنرا مورد بررسی قرار می دهیم. در حقیقت قضیه کاکوتانی، قضیه براوئر را به نگاشت های چند مقداری تعمیم می دهد. در فصل چهارم قضیه نقطه ثابت تارسکی را بیان و اثبات می...

15 صفحه اول

نقطه ثابت نگاشت های چندمقداری روی جبرباناخ و کاربردهای آن

قضایای نقطه ثابت روی عملگرها محدّب, بست و کراندار اثبات می شوند که این قضایا را روی عملگرهای چگال بررسی می کنیم.

خاصیت نقطه ثابت برای نگاشت های چندمقداری غیرانبساطی

در این پایان نامه، ابتدا به مطالعه ی نگاشت های چندمقداری و ویژگی های آن ها می پردازیم. سپس، برخی از خواص مربوط به ضرایب هندسی فضاهای باناخ را که برای وجود نقاط ثابت نگاشت های چندمقداری غیرانبساطی مورد نیاز می باشند، بررسی کرده و شرایط هندسی مستلزم خاصیت نقطه ثابت چندمقداری را بیان می کنیم. در پایان، ارتباط میان این خواص و شرایط هندسی را ارائه می دهیم.

15 صفحه اول

روابط اندازه پذیر و معادلات عملگری تصادفی در فضاهای باناخ

در این مقاله، نگاشت های چندمقداری یا روابط اندازه پذیر را معرفی و ارتباط بین تعاریف مختلف اندازه پذیری آنها را مطالعه می کنیم. موضوع نگاشت های چندمقداری اندازه پذیر در نظریه بازیها و نظریه کنترل کاربرد دارد. مطالب بیان شده را برای بررسی وجود جواب معادلات عملگری تصادفی غیرخطی در فضاهای باناخ به کار می بریم.

متن کامل

قضایای نقاط ثابت برای نگاشت های چندمقداری غیرانبساطی تعمیم یافته

در این رساله ابتدا نگاشت های چندمقداری غیرانبساطی تعمیم یافته را معرفی می کنیم. سپس به بررسی وجود نقاط ثابت برای این نگاشت ها در فضاهای متریک ژئودزیک و هم چنین در فضاهای باناخ اکیداً محدب می پردازیم. در ادامه به بیان قضیه های همگرایی برای تعداد متناهی از نگاشت های چندمقداری غیرانبساطی تعمیم یافته در فضاهای ‎cat(0)‎ مبادرت می ورزیم. سرانجام چندین روش تکرار برای حل مسائل تعادل و یافتن نقاط ثابت مش...

15 صفحه اول

همگرایی فرایندهای تکراری برای نگاشت های چندمقداری در فضای باناخ

در این پایان نامه به معرفی فرایند تکراری مان و نگاشت های چندمقداری می پردازیم. سپس همگرایی ضعیف و همگرایی قوی تکرار مان را برای نگاشت های ذکر شده در فضای باناخ مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین یک همگرایی قوی برای فرایند تکراری مان اصلاح شده در شرایط خاص را نتیجه می گیریم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه کاشان - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023