مشبکه ی توپولوژی ها

پایان نامه
چکیده

هدف این پژوهش، معرفی و مطالعه ی ساختار مشبکه ی توپولوژی ها است. ابتدا خواص مشبکه ای این مشبکه مورد بررسی قرار می گیرد و نشان می دهیم که مشبکه ی توپولوژی ها توزیع پذیر و پیمانه ای نیست ولی اتمی، پاداتمی و تکمیل یافته می باشد. تعداد مکمل های یک فضای توپولوژیک مورد کاوش قرار گرفته و حدهای بالا و پایین برای تعداد مکمل های یک فضای توپولوژیک ارائه شده است. همچنین به جز تعدادی توپولوژی مشخص، تعداد دقیق مکمل های یک فضای توپولوژیک بیان می شود. در ادامه نشان می دهیم که برخلاف مشبکه ی توپولوژی ها، زیرمشبکه ی توپولوژی t1 تکمیل یافته نمی باشد و لذا دارای ساختار متفاوتی است.به علاوه کیفیت مکمل یک فضای t1 مورد تحقیق قرار می گیرد. یک بازه در مشبکه ی توپولوژی ها تعریف می شود و نشان داده می شود که هر بازه ی متناهی از توپولوژی های t1 توزیع پذیر است. بسته به خواص توپولوژیک، جایگاه هر رده از فضاهای توپولوژیک در مشبکه ی توپولوژی ها مشخص خواهد شد. فضاهای هاسدورف مینیمال، منتظم مینیمال، تیخونوف مینیمال، نرمال مینیمال و موضعافشرده مینیمال و همچنین فضاهای فشرده ماکزیمال و همبند ماکزیمال مشخص خواهند شد. نهایتا نشان می دهیم چه زمانی در ترتیب مشبکه ی توپولوژی های t1 جهش رخ می دهد. نشان می دهیم توپولوژی های بالایی دارای فراوانی بیشتری نسبت به توپولوژی های پایینی می باشند.

منابع مشابه

رویکردهایی به مساله تعداد توپولوژی ها روی یک مجموعه متناهی از منظر مشبکه

متن حاضر بخشی از یک تحقیق موضوعی پیرامون مساله شمارش توپولوژی ها روی یک مجموعه متناهی است که شامل: ویژگی های مشبکه توپولوژی ها، خواص توپولوژی های AT (اصلی)، معادل بودن این مساله با شمارش پیش ترتیب ها روی n نقطه، نحوه ارتباط مفاهیم توپولوژیکی روی یک مجموعه متناهی و نتایج به دست آمده برای n نابیشتر از 16 می باشد. متن از لحاظ مفاهیم توپولوژیکی خودکفا است.

متن کامل

مکمل های ماکزیمال در مشبکه ی پیش ترتیب هاو توپولوژی ها

در این پایان نامه, ابتدا به مشبکه ی پیش ترتیب ها می پردازیم و نشان می دهیم, مشبکه ی ‎پیش ترتیب ها‎ تکمیل یافته هستند. سپس نشان می دهیم که هر پیش ترتیب ‎p, روی مجموعه ی شمارش پذیر ‎x در مشبکه ی پیش ترتیب ها مکمل ماکزیمال دارد. علاوه بر این اگر ‎p دارای مولفه ی بدیهی نباشد, آن گاه چنین مکمل ماکزیمال دارای طول زنجیر حداکثر دو است. با توجه به رابطه بین یک پیش ترتیب و توپولوژی ‎at‎, (توپولوژی که د...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه کاشان - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023