روشهای تکراری برای محاسبه معکوس مور-پنرز

پایان نامه
چکیده

روشهای تکراری برای محاسبه معکوس مور-پنرز

منابع مشابه

یک روش جدید برای محاسبه معکوس مور- پنرز یک ماتریس

نتایج عددی نشان می دهند که ماتریس شبه معکوس حاصل به طور مطلوبی دقیق است و زمان محاسبه آن به طور بامعنایی کمتر از زمان محاسبه شبه معکوس به دست آمده از سایر روش ها برای ماتریس های تنک و بزرگ می باشد.

الگوریتم های عددی برای محاسبه معکوس مور - پنرز یک ماتریس

فرض کنید a یک ماتریس m×n مختلط باشد. ماتریس x را معکوس مور- پنرز ماتریس a گویند هرگاه در چهار شرط (xa)*=xa, (ax)*=ax, xax=x, axa=a صدق کند. در این پایان نامه چند روش تکراری برای محاسبه معکوس یک ماتریس بیان می کنیم. همچنین چند روش تکراری و غیر تکراری برای محاسبه معکوس مور-پنرز یک ماتریس را مورد مطالعه قرار می دهیم. در پایان یک روش تکراری جدید را که اخیرا توسط پتکوویچ و استانیمیروویچ با استفاده ا...

15 صفحه اول

بررسی روشهای محاسبه معکوس مور-پن رز

در این پایان نامه به دو دسته روش جهت محاسبه معکوس مور – پن رز برای ماتریسهای حقیقی با رتبه می پردازیم. دسته اول مربوط به پنج روش مستقیم می باشد و با مثالهای عددی این روشها را با هم مقایسه می نماییم. در دسته دوم به بررسی سه روش تکراری پرداخته و با ارائه نتایج عددی این الگوریتمها، سرعت و خطای آنها را مقایسه می کنیم و با رسم نمودارهای عینی درستی دست نوشته های نظری را نشان می دهیم.

15 صفحه اول

روش های تکراری برای محاسبه معکوس تعمیم یافته ماتریس توپلیتز

در این پایان نامه از تکرار نیوتن و روش مربع سازی متوالی ماتریس برای محاسبه معکوس مور-پن رز ماتریس های توپلیتز استفاده شده است. ماتریس های توپلیتز دارای ساختار خاص با عناصر قطری ثابت در امتداد قطرها هستند. ‎محاسبه ‎معکوس ‎مور-پن رز ‎ماتریس های ‎توپلیتز ‎در ‎حوزه های ‎مختلف ‎ریاضیات‏، ‎علوم ‎محاسباتی و‎ ‎مهندسی ‎کاربرد ‎زیادی ‎دارند.‎ به دلیل ‎ساختار ‎خاص ‎ماتریس های ‎توپلیتز و‎ ‎نیز ‎کاربردهای ...

قانون ترتیب عکس برای معکوس های تعمیم یافته مور-پنروز

در این پایان نامه به بیان تعاریف و قضایای مهم در رابطه با قانون ترتیب عکس برای معکوس مور-پنروز عملگرها بر فضاهای هیلبرت می پردازیم و شکل ماتریسی این عملگرها و معکوس مور-پنروز آن ها را بررسی می کنیم. هم چنین شرایط لازم و کافی برای اینکه قانون ترتیب عکس سه گانه برای ماتریسها برقرار باشد ارائه می دهیم و تعدادی از حالتهای خاص آن را بررسی می کنیم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه خلیج فارس - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023