ابعاد گرنشتاین

پایان نامه
چکیده

این پایان نامه در ارتباط با ایده آل ها در حلق? جابجایی نوتری r از مشخص? اول است. در این پایان نامه نشان خواهیم داد که بستارهای فروبنیوس از ایده آل های معین تولید شده توسط رشته های منظم، یک نوع مطلوب از رفتار یکنواخت را نشان می دهند. ابزار فنی عمد? استفاده شده نتیج? اثبات شده توسط هارتشورن و اسپیزر می باشد، در حالتی که r حلقه ای موضعی و شامل میدانی است که کامل است. و در ادامه لیوبزنیک این نتیجه را برای مدول های چپ روی حلق? چندجمله ای مورب r[x,f]، در حالتی که r یک حلق? موضعی با مشخص? عدد اول است اثبات نموده است.

منابع مشابه

بعد گرنشتاین مدول ها

در این پایان نامه به بررسی چند مفهوم از نظریه ی مدول ها روی حلقه های جابجایی می پردازیم . بیشتر مطالب پیرامون بعد گرنشتاین و قضایای مربوط به آن است . دوگان اسلاندر، مدول های k-بدون تاب و k-امین syzygyها برخی از نتایج مرتبط با بعد گرنشتاین است.

15 صفحه اول

مدولهای w-گرنشتاین

در این پایاننامه wرا یک کلاس از r-مدولهای چپ خود متعامد در نظر می گیریم و مدولهای جدیدی را با عنوان مدولهای w-گرنشتاین معرفی ومورد مطالعه قرار میدهیم که توسیع مشترکی از مدولهای تصویری(انژکتیو) گرنشتاین و مدولهای v-گرنشتاین می باشند. به طور اخص به مدولهای wp-گرنشتاین و wi -گرنشتاین توجه می کنیم: wp =}c ?r p | -مدول تصویری است r یک p{ wi = {homs (c, e) | - مدول انژکتیو استs یک e} که در آنs ...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه مراغه - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023